remember what I said when you burn in hell. i've had enough

med tanke på alla rondeller jag kör igenom och farten jag håller med cykeln på väg till jobbet så överväger jag att skaffa cykelhjälm. Har fått klart för mig att bilister inte alls tänker på hur oskyddad och ömtålig stackars jag är. visa respekt i rondellerna människor!

men ja, hjälm. Hellre i växjö än i Osby och nu har folk börjat gå på semester så mindre som ser mig...om jag cyklar snabbt blir det svårare att se mig?

HOWEVER, hjälm är sjukt nördigt men jag värdesätter mitt liv mer än att se lite löjlig ut. gör inte alla det när man cyklar? med eller utan hjälm?

gillar helt klart den nya Owl City skivan, yammie.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej där! Både jag och min man använder cykelhjälm för vår säkerhets skull. Visst känns det som om alla stirrar men då försöker jag tänka att det är de som är töntiga som inte använder hjälm. Man ska ju tänka på att vad som helst kan hända i trafiken även fast man själv är en bra cyklist. Man ska inte lita på andra. Man vill ju bara skydda sig så gott det går.



Kram

2011-06-26 @ 10:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0